★ Stort utbud ★ Kända märken ★

Retur & återbetalning

Här hittar du svar på dina frågor om retur & återbetalning

Hur returnerar jag min beställning?
Hur returnerar jag min beställning?

Du kan returnera varor beställda från VALMANO upp till 30 dagar efter att du har fått dem utan att behöva motivera dig. Observera att varorna måste vara oanvända och oskadade.

Du står för de direkta retur-kostnaderna för att returnera varor till ett belopp på 49,00 kr. VALMANO GmbH kvitterar denna kostnader mot en eventuell återbetalning. Skapa en retursedel via vår returportal, alternativt kontakta vår kundservice.

Kan jag returnera varor från olika försändelser?
Kan jag returnera varor från olika försändelser?

Du kan endast returnera artiklar ihop om de hör till en och samma beställning. Tyvärr är det inte möjligt att returnera olika beställningar i ett och samma paket just nu.

Jag fick fel produkt. Vad händer nu?
Jag fick fel produkt. Vad händer nu?

Vi ber om ursäkt för att du har fått fel produkt och för eventuella olägenheter. 

Vänligen returnera den felaktiga produkten till oss omedelbart. 

Du kommer att få en bekräftelse på att vi har mottagit returen så snart vi har tagit emot den. Du får sedan en bekräftelse med all ytterligare information om bokningen och återbetalningen. Om fortfarande vill ha samma produkt ber vi dig beställa denna på nytt precis som vanligt när du fått besked att din återbetalning är påväg. 

När får jag min återbetalning?
När får jag min återbetalning?

När vi har tagit emot din retur får du en bekräftelse via e-post. Om inspektionen av din retur inte leder till några klagomål från vår sida, kommer vi att begära en motsvarande återbetalning så snabbt som möjligt.

Beroende på hur många returer som returneras kommer återbetalningen att ske senast inom 14 dagar. Om du inte har fått pengarna tillbaka två veckor efter att du har returnerat varan, kontakta gärna vår kundtjänst. 


** Tillverkarens rekommenderade detaljhandelspris.